Opskrift på effektiv propaganda II

Det handler slet ikke om tørklæder

Det handler om først at fylde folk med løgn vha. både ord og billeder, om at gøre os bange for så derefter at tilbyde forståelse og tryghed.

Det giver magt!

I går udtale Peter Skaarup til Ritzau:

“Det afgørende er, om det er noget, der giver borgerne et indtryk af, at det her gør mig utryg. Det er meget forskelligt, men der er nogle mennesker, der er utrygge ved, at de ser en kvinde, der bærer tørklæde, fordi de betragter hende som undertrykt”.

Der er nogle mennesker, der betragter hende som undertrykt?

Ja det tror da pokker, når DF i dag lancerer en annoncekampagne med bla. følgende tekst:

“Det drejer sig ikke om “30 gram stof”. Det drejer sig om tyranni og underkastelse” – og for inden er det så lige blevet pointeret, at det altså handler om både “mand og kvinde, muslimer og ikke-muslimer”.

Det handler ikke længere “kun” om at profitere på afstandtagen til det anderledes. Der er sket et skred. Hade-retorikken og fundamentalismen har nået nye højder.

Det er ikke længere enkeltstående medlemmer af DF, der markerer sig på denne måde. Den seneste annoncekampage markerer, at det nu er officiel DF-retorik at udskrige “de fremmede”, muslimerne som tyranner, der kræver, at hr. og fru Hansen underkaster sig dem, og at Danmark og danskerne er truet.

“Gi´ os Danmark tilbage” er slutreplikken i annoncerne.

“Er du ikke på vej ud over stepperne?”, spurgte Morten Dreyer (DF) mig for nogen tid siden på Stiftenblog.

Nej! DF er på vej ud over stepperne! Dette er ikke alene udpegning og misbrug af syndebukke. Det er menneskeforagt og propagandametoder, som vi kender dem fra 30´erne.

Jeg håber, at de nu er så langt ude, at de har skudt sig selv i foden!

Læs Peter Skarups udtalelser i Politiken her.

Men kan altså godt bruge nazi-taktik uden at være nazist. De havde forstand på den slags, havde de 🙁

pink-m-broderi-lille.jpgdf-burka.jpg

Skriv en kommentar